UA-58390013-1

TRAINING: DESKERCISE

En, zit je werkdag er bijna op? Beetje voldaan gevoel? Nou schaam je niet hoor, wij weten hoe het is om hele dagen aan je bureaustoel vastgeroest te zittenal uitkijkende naar het weekend zodat je weer volle bak kan gaan sporten. En terwijl jij dit leest besef jij je ook dat je minimaal 30min per dag moet bewegen. Haha…
Maakt niet uit: Tri-athlete to the rescue! Want wie zegt dat jij geen oefeningen kan doen op de werkvloer? De werkvloer ja! Sterker nog, in Amerika hebben ze er een woord voor: “Deskercise”.

Laat je gedachten de vrije loop gaan bij dit woord en je denkt al gauw aan: stretchen tijdens een conference-call, push-ups bij het kopieerapparaat en natuurlijk sit-ups tijdens het sluiten van die o zo belangrijke deal.  En weet je, je zit er niet eens zo heel ver vandaan met die gedachten, maar toch willen wij je helpen met een aantal oefeningen waarmee jij die verdomde 8-urige werkdag wat sneller kan laten verlopen zonder al te hard uitgelachen te worden door die leuke collega waar je al een tijdje een oogje op hebt.

Tri-athlete gaat je de komende 3 dagen kantooroefeningen voorschotelen voor diverse delen van je lichaam. Vandaag cardio, daarna volgen: benen & billen, schouders & armen en last but not least je core.

CARDIO

  1. Trappenkoning: Jaja, laat jij die lift maar eens voor wat het is morgenvroeg. En ik zeg niet voor niets morgenvroeg want een trap aflopen kan iedereen, morgenvroeg eens de trap oplopen dan maar? Owja, wil jij je beentjes voelen? Pak eens twee treden in één keer.
  2. Op je plaats….. geen rust! Precies dat, gewoon hardlopen terwijl je blijf staan achter je pc. Til je knieën gerust wat meer op voor meer effect. Ziet er niet heel intelligent uit maar je beweegt wel effectief zo. Daarbij, als je moe wordt kun je meteen weer zitten.
  3. Split Squat Sprong: Niets is lekkerder dan op vrijdag om 17:00uur opspringen vanuit je stoel, of een deal winnen en daarbij compleet uit je dak gaan. Ken jij dat ook? In dat geval: maak van deze juich gerust een oefening. De Split Squat Sprong is er eentje welke het goed doet wanneer je een gat in de lucht springt. Ennuh, wissel gerust in de lucht van de voet waarop je gaat landen.
  4. De kantoorslaafwandeling: wandelen onder werktijd is zo ondergewaardeerd. Neem gerust een loopje samen met collega’s of neem eens de moeite om je nieuwe collega wat beter te leren kennen gedurende een wandeling. Of, waarom mailen als je het ook gewoon kan brengen. Let er wel op dat je niet langs de snoeppot gaat lopen.
  5. De trotse tenen: heel snel je tenen op de grond trappelen ONDER je bureau. Om het ietsje zwaarder te maken: ga voor je papierbakje staan en lift je benen mee omhoog. Alsof je zeg maar voetballer bent en je tikt iedere keer om-en-om met je tenen de voetbal aan.
  6. De rollerbank: kijkt er even niemand? Mooi! Loop, al zittende op je bureaustoel, een rondje over de afdeling. Vind je iemand die dat ook stiekem doet? Maak er een salsadans van ofzo.

Succes met deze oefeningen en wil je continue op de hoogte blijven van al deze positieve trainingsmethodes? Like onze Facebookpagina gerust hoor ;).